Cieszymy się niezmiernie, że w zasobach naszej szkoły posiadamy przestrzeń terapeutyczną, w której pod czujnym okiem terapeutki odbywają się zajęcia integracji sensorycznej. Są to zajęcia, których celem jest poprawa funkcjonowania ośrodkowego układu nerwowego odpowiedzialnego za odbiór i przetwarzanie bodźców zmysłowych - a zatem wrażeń wzrokowych, słuchowych, dotykowych, węchowych, smakowych oraz pochodzących z ruchu i grawitacji (czyli tak zwanej priopercepcji). Najprościej ujmując, jest to sposób porządkowania przez mózg informacji odbieranych przez zmysły.
Do terapii wykorzystywany jest specjalistyczny sprzęt tj. podwieszane platformy, huśtawki, hamaki, trampoliny, tunele, piłki gimnastyczne, równoważnie, deskorolki, a także materiały o różnej fakturze do stymulacji dotykowej, materiały do stymulacji wzrokowej, słuchowej, smakowej (ścieżki sensoryczne, kształtki, pomoce dotykowe itp.).
Dziecko uczestniczące w zajęciach terapii sensorycznej lepiej się rozwija pod względem psychoruchowym, zmniejsza się jego nadpobudliwość ruchowa, poprawia się koordynacja i zmysł równowagi. Terapia sensoryczna poprawia też zdolność koncentracji u dziecka – uczy się ono przez dłuższy czas skupiać uwagę na wykonywaniu jednej czynności, przestaje się rozpraszać, a w każdym razie rozprasza się w mniejszym stopniu. Prawidłowa integracja sensoryczna pozwala reagować adekwatnie do sytuacji, sprawia też, że świat dziecko ciekawi i przyciąga, nie odpycha i nie przeraża. Właściwa integracja sensoryczna jest zatem podstawą rozwoju dziecka – tak ruchowego, jak i psychicznego i emocjonalnego.