Uczymy dzieci programować
Rozwój technologii spowodował powstawanie nowych metod nauczania. jedną z nich jest kodowanie, czyli zabawy przygotowujące do nauki programowania. Stosowanie tej metody pozwala dziecku na eksperymentowanie, doświadczanie, działanie.
Zabawy z kodowaniem są pełne radości, otwierają umysły, rozwijają umiejętności logicznego myślenia, rozumowania i wnioskowania. Kształcą wyobraźnię i kreatywność dzieci. Zachęcają je do działań grupowych, dzięki czemu już kilkulatkowie rozwijają się społecznie.
Zajęcia w naszym przedszkolu prowadzone są w formie zabawy. Dziecko dostaje wzór albo wskazówki według którego układa na planszy daną grafikę. Można porównać ją np. do gry w statki. Przed dzieckiem znajduje się mata, plansza z siatką z wyznaczonymi miejscami na grafikę układaną według podanego wzoru. Dorosły może tu wykazać się kreatywnością w wymyślaniu formy tych zabaw. Oprócz gry w statki, kodowanie może być również przestrzenne. Przykładem takiej zabawy jest ustawianie kolorowych kubków (jeden na drugim) według np. kolorów do góry. Zabawy nie muszą być prowadzone na płaskiej powierzchni. Do kodowania można wykorzystać praktycznie wszystko. Możemy ustalić wzór, w którym znajdują się cechy charakterystyczne dla dzieci. Ustalamy dany element dotyczący przedszkolaków (np. płeć, kolor koszulki, szarfy). Dzieci ustawiają się w rząd według podanej sekwencji. Zabawy polegają na tym, że nasze pociechy uczą się również ustalać podobieństwa między elementami, szukają cech wspólnych, przeliczają, segregują, porządkują, podążają według podanej wskazówki. Metoda jest uniwersalna, dzięki czemu możemy dostosować do tygodniowego tematu zajęć. Przynosi wiele korzyści.
W kodowanie można bawić się również w domu z rodzicami. Przyniesie na pewno wiele radości i pozwoli na wspólne spędzanie czasu bez komputera.