AKTUALNOŚCI

2022-04-04

Literacko, muzycznie i plastycznie o wiośnie

28 marca i 1 kwietnia najmłodsi uczniowie odwiedzili bibliotekę, aby poznać poezję Marii Konopnickiej – literackiej patronki roku 2022.  Okazało się, że dzieci znają „Stefka Burczymuchę”, a podczas spotkania poznały inne wiersze poetki, np. „Powitanie wiosny “, „Nasze kwiaty”, „O czem ptaszek śpiewa” i inne. Ostatni wymieniony wiersz stał się podstawą do przypomnienia dzieciom o pierwszych wiosennych kwiatach. Z zaciekawieniem wzięły udział w odkodowaniu i rozpoznaniu kolorowych zwiastunów wiosny. Trzecioklasiści bez trudu rozpoznawali ptaki, które jako pierwsze odwiedzają nas po długich zimowych zimnych miesiącach. Ich śpiew rozbrzmiewał podczas wiosennego spotkania z poezją. 

2022-04-04

ŚWIATOWY DZIEŃ ŚWIADOMOŚCI AUTYZMU 02.04.2022

Corocznie, 2 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Wiedzy o Autyzmie. Jego głównym przesłaniem jest podnoszenie świadomości społeczeństwa o problemach osób zmagających się z tym zaburzeniem. Osoby w spektrum autyzmu należą do grup najbardziej narażonych na dyskryminację, przemoc i wykluczenie. Mają problemy z mówieniem, postrzeganiem świata, rozumieniem relacji społecznych. Według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) autyzm występuje u 1 na 100 dzieci, co oznacza, że w Polsce żyje ich około 400 tysięcy. 

2022-04-04

Rozstrzygnięcie konkursu plastycznego „Autyzm: wiem, rozumiem, pomagam”

W kwietniu obchodzimy Dni Autyzmu. Z tej okazji stowarzyszenie Niebieski Skarb  zorganizowało konkurs plastyczny : „Autyzm: wiem, rozumiem, pomagam”. W tym roku w artystycznej ekspresji szczególnie aktywnie uczestniczyły przedszkolaki oraz uczniowie klas I-III, bo w tych kategoriach wiekowych był organizowany ten konkurs Poprzez jego organizację Stowarzyszenie „Niebieski Skarb” chciało przybliżyć nie tylko dzieciom, ale też ich rodzicom i innym mieszkańcom wiedzę, że wśród nas żyją osoby ze spektrum autyzmu. Poprzez zaangażowanie w plastyczną aktywność organizatorzy chcą kształtować tolerancyjne postawy w stosunku do tych osób, integrować osoby niepełnosprawne z pełnosprawnymi, zachęcać do twórczego myślenia i umiejętności wyrażania własnych uczuć i emocji. Konkurs miał być dobrym pretekstem do przekazania dzieciom w przystępny sposób informacji o autyzmie. One żyją i uczą się wśród nas!

2022-04-01

"Ciekawskie pierwszaki. Jak poznawać świat w klasie?" Jak zaplanować wiosenne porządki?

Dlaczego ludzie robią wiosenne porządki? Co to znaczy porządkować? Lekcja wprowadziła uczniów w temat zbiorów, pokazała im, jak w zależności od postawionego pytania możemy porządkować otaczające nas przedmioty.

2022-03-31

SALA DO TERAPII INTEGRACJI SENSORYCZNEJ

Cieszymy się niezmiernie, że w zasobach naszej szkoły  posiadamy przestrzeń terapeutyczną, w  której pod czujnym okiem terapeutki odbywają się  zajęcia integracji sensorycznej. Są to zajęcia, których celem jest poprawa funkcjonowania ośrodkowego układu nerwowego odpowiedzialnego za odbiór i przetwarzanie bodźców zmysłowych - a zatem wrażeń wzrokowych, słuchowych, dotykowych, węchowych, smakowych oraz pochodzących z ruchu i grawitacji (czyli tak zwanej priopercepcji). Najprościej ujmując, jest to sposób porządkowania przez mózg informacji odbieranych przez zmysły.

Do terapii wykorzystywany jest specjalistyczny sprzęt tj. podwieszane platformy, huśtawki, hamaki, trampoliny, tunele, piłki gimnastyczne, równoważnie, deskorolki, a także materiały o różnej fakturze do stymulacji dotykowej, materiały do stymulacji wzrokowej, słuchowej, smakowej (ścieżki sensoryczne, kształtki, pomoce dotykowe itp.).

2022-03-31

"Uczymy dzieci programować"

  „Mróweczki” w dalszym ciągu realizują projekt „Uczymy dzieci programować”. Zabawy w kodowanie w łagodny i przyjazny sposób wprowadzają dzieci w świat, który uczy logicznego myślenia, obserwacji i dedukcji. Kodowanie - czyli zabawy przygotowujące do nauki programowania, to projekt, który dzieci bardzo polubiły. Pracowite „Mróweczki” same upominają się o kolejne zadania.

2022-03-24

Dzień Bez Plecaka

21 marca, Pierwszego Dnia Wiosny z inicjatywy Samorządu Uczniowskiego został zorganizowany w szkole Dzień bez Plecaka. Uczniowie przyszli jak zwykle do szkoły, jednak zamienili plecak na coś, w czym mogli przynieść wszystkie książki i inne przybory szkolne. Uczniowie jak zwykle stanęli na wysokości zadania.

Brawa dla wszystkich za pomysłowość.

2022-03-24

Najmłodsza grupa przedszkolna tworzy swój ogród

      Nic nie sprawia tyle radości jak wspólna praca. Dzieci ucieszyły się na wieść, że będziemy tworzyć swój ogródek. Na zdjęciach widać, jak chętnie zabrały się do pracy. Teraz zerkają co chwilę i pytają: ,,Kiedy urośnie szczypiorek?".

 Czekamy cierpliwie, aż będziemy mogli skosztować go na kanapkach.

2022-03-23

Pierwszy Dzień Wiosny

Pierwszy Dzień Wiosny w naszej szkole obchodziliśmy w wyjątkowy sposób. Spędziliśmy go w szkolnym sadzie. Uczniowie ochoczo przystąpili do wiosennych porządków, uporządkowali teren,  grabili liście, sadzili wiosenne kwiaty, malowali drzewka. Każda klasa posadziła własne drzewko owocowe, którym będzie się opiekować, a przedszkolaki udekorowali płot pięknymi wiosennymi plakatami. Dziewczęta z klasy 7 stworzyły Strażniczkę Sadu, która pomogła przywołać wiosnę.  Wspólnie z dyrekcją posadziliśmy klon, który podarował Pan Sołtys.
            Dziękujemy wszystkim BARDZO za ogromną pomoc i zaangażowanie.

2022-03-23

Pierwszy Dzień Wiosny w Przedszkolu

 21 marca przedszkolaki udały się na wiosenny pochód. Podczas spaceru dzieci recytowały wiosenne wiersze, śpiewały piosenki, a także można było usłyszeć okrzyki na cześć wiosny.
Podczas marszu towarzyszyły nam liczne wiosenne gadżety, np.: gałązki, wiosenne plakaty.  Dzieci z młodszej grupy były przebrane za żabki i grały na ,,żabich" grzechotkach. Przedszkolaki w trakcie przemarszu obserwowały zwiastuny wiosny, szukały pierwszych wiosennych kwiatów, zauważały różnice jakie nastąpiły w pogodzie.
   Następnie wszystkie grupy udały się do szkolnego sadu, gdzie zasadziły swoje owocowe drzewko. Dzieci były bardzo zafascynowane, wszystkie chętnie chciały wbić w ziemię tabliczkę informującą, jakie to drzewko i do kogo należy.
    Cały dzień minął radośnie.

2022-03-22

Dąb Wybicki

Przed naszą szkołą posadzony został Dąb upamiętniający twórcę naszego hymnu-Józefa Wybickiego. Skąd wziął się taki pomysł? Otóż uczennice naszej szkoły wzięły udział w wojewódzkim konkursie "Józef Rufin Wybicki i jego epoka". Po kilkumiesięcznych zmaganiach nasze reprezentantki uplasowały się na zaszczytnym drugim miejscu w województwie a jedną z nagród było właśnie drzewko, które już rośnie przed szkołą. Jest to już drugi dąb-pierwszy posadzony został w 2013 roku i poświęcony jest Stanisławowi Szeflerowi - jednej z ofiar zbrodni katyńskiej. Mamy nadzieję, że niedługo posadzimy kolejny symbol-tym razem upamiętniający naszego patrona- Jana Pawła II.

2022-03-21

Dzień Jedności Kaszubów/Kaszëbszci dzëń jëdnote

  19 marca 1238 papież Grzegorz IX zatytułował szczecińskiego księcia „księciem Kaszub”,  potwierdzając dobra podarowane przez Bogusława I zakonowi joannitów pod Stargardem nad Iną. Była to pierwsza historyczna wzmianka o Kaszubach. Pierwszy Dzień Jedności Kaszubów odbył się w 2004 roku w Gdańsku.

2022-03-21

Projekt "Ja w społeczeństwie. Jak mogę zmienić świat?"

Uczniowie klasy 7 w ramach projektu "Ja w społeczeństwie. Jak mogę zmienić świat?", dyskutowali na bardzo ważny temat "Czy surowe karanie przestępców jest słuszne?". Zajęcia rozpoczęła projekcja wykładu prof. Andrzeja Zolla, który wyjaśniał jak trudne i zawiłe jest prawo karne. Opowiedział też prawdziwą historię, namawiając uczniów do rozmowy nad zadanym problemem. Wszyscy uczniowie mogli wyrazić swój pogląd, co pozwoliło poprowadzić ciekawą dyskusję.

2022-03-21

Pierwsza pomoc w klasie pierwszej

Podczas spotkania uczniowie omawiali bezpieczną drogę do szkoły, uczyli się jak należy sprawdzać przytomność, oddech i tętno oraz w jaki sposób można pomóc osobie poszkodowanej zanim przyjedzie zespół ratownictwa medycznego. Dużym zainteresowaniem uczniów cieszyły się wskazówki związane z masażem serca i sztucznym oddychaniem.

2022-03-21

Uczniowie klasy V - praca metodą projektu

Uczniowie klasy V pracowali na lekcjach języka polskiego metodą projektu. W zespołach wspólnie opracowali  ofertę biura podróży, która dotyczyła wycieczki do Wrocławia. Uczniowie korzystając z  informacji o mieście, wymieniali się pomysłami, a także przeanalizowali oferty biur podróży. Praca zespołowa przebiegała bardzo sprawnie. Uczniowie zauważyli, że oferowanie usług turystycznych jest związane z przyciągnięciem uwagi odbiorcy za pomocą odpowiednich zdjęć, zaskakujących haseł, przemyślanej szaty graficznej.

2022-03-21

"Ciekawskie pierwszaki. Jak poznawać świat w klasie?" Dlaczego każdy z nas jest inny?

        Dzięki temu, że się od siebie różnimy, rozwijamy odmienne pasje i jesteśmy dobrzy w różnych rzeczach, możemy się uzupełniać. Warto podążać za swoimi zainteresowaniami i wspierać to, w czym jesteśmy dobrzy. Odczuwać radość z tego, co robimy. A w przyszłości zdecydować, kim chcemy być. Bardzo ważne jest, byśmy potrafili ze sobą współpracować.